Aj v roku 2001 sa naša škola
zúčastnila celoslovenského testovania žiakov 4. ročníka
v rámci projektu MONITOR, ktorý pre MŠ SR
a ŠPÚ realizuje firma EXAM s. r. o.
Účasť v projekte znamenala pre našu školu oproti minulému roku väčší nápor (nie dva
ale tri dni, nie dve ale tri triedy, nie dva ale štyri predmety, nie
štyri ale deväť administrácií), plnenie mnohých operatívnych úloh:
- Základné informácie o projekte pre zúčastnené školy vypracovala a celú organizáciu zabezpečovala
firma EXAM
- 6. februára 2001 sme na základe toho, že naša škola bola zaradená do reprezentatívnej
vzorky stredných škôl, zaslali návratku školy zaradenej do vzorky
- po obdržaní zásielky s pokynmi na organizačné zabezpečenie MONITOR-u školský koordinátor (ŠK) vypracoval
harmonogram s určením času, učební, administrátorov, pomocného dozoru
- 13. marca na krátkej pracovnej porade ŠK informoval všetkých pedagogických zamestnancov o poslaní, rozsahu, obsahu, forme
testovania a určil úlohy pre administrátorov, triednych učiteľov, žiakov
- 13. marca ŠK na pracovnom stretnutí poučil triednych učiteľov o tom ako majú informovať žiakov,
aké úlohy majú žiaci a aké dokumenty majú triedni pripraviť
- 14. marca ŠK konzultoval s firmou EXAM dobrovoľnú účasť jednej žiačky zo 4. B na testovaní z anglického jazyka
- Pokyny pre organizačné zabezpečenie pilotného testovania maturantov
- 15. marca uskutočnil ŠK školenie administrátorov testov
- 19. marca na pracovnej porade informoval pedagogických zamestnancov o
organizačnej stránke testovania (učebne, zastupovanie, dozory...)
- 20. marca kuriér priniesol zásielku s testami, kazetami a dotazníkmi, ktorú otvoril
riaditeľ školy dňa 21. marca 2001 o 7,30
- v dňoch 21. – 23. marca sa uskutočnilo samotné testovanie: v stredu z matematiky (M-2), vo štvrtok zo slovenského
jazyka a literatúry (SJ-2) a v piatok z cudzích jazykov (AJ-1, AJ-2, NJ)
- 26. marca kuriér odniesol zásielku s protokolmi, odpoveďovými hárkami a dotazníkmi žiakov
Záverom možno konštatovať:
- testovanie prebehlo presne podľa pokynov organizátorov, bez rušivých momentov
- zodpovedný prístup všetkých zainteresovaných
- vysoká účasť žiakov 4. B a 4. C, dobrovoľná skúška jednej žiačky
- vysoká absencia v triede 4. A
- pri prebiehajúcej výuke na škole sa niekedy nepodarilo zabezpečiť absolútny pokoj pre prácu
- kvôli prílišnej podobnosti foriem A a B bolo aj pri dozore dvoch vyučujúcich isté riziko
odpisovania žiakov sediacich v jednej lavici – o rok bude vhodnejšie rozsadiť žiakov
po jednom v lavici aj napriek zvýšeniu počtu administrácií a nárokom na učebne
Aj keď samotné testovanie skončilo, zostávajú úlohy: odborne posúdiť kvalitu testov,
analyzovať kópie odpoveďových hárkov z testov (vyučujúci predmetov), spracovať výsledky
žiakov (budú doručené koncom apríla), porovnanie v rámci celého Slovenska (koncom júna).